گروه پزشکی و خدمت به بیماران نیازمند و محروم

کمبود امکانات پزشکی و درمانی، در دسترس نبودن مراکز درمانی مجهز و مفید، نبود پزشک و کادر درمانی کافی و در کنار همه این ها، عدم آگاهی محرومان از ابتدایی ترین مسائل بهداشتی، شرایطی را در مناطق محروم مرزی کشور به وجود آورده است که هم رنج آور و غم انگیز است و هم نگران کننده و خطیر.

بر این اساس گروه پزشکی مؤسسه با فراخوان پزشکان و کادر درمانی متعهد و متخصص و اعزام آنان به همراه داروی رایگان به نواحی محرومی همچون : ایرانشهر، دلگان، حومه زاهدان و زهک (سیستان و بلوچستان)، شعیبیه، آبادان، خرمشهر، حمیدیه، سوسنگرد، شادگان، شاوور، الحایی، جزیره مینو و کوت عبدالله (خوزستان)، بندر لنگه، بندر خمیر، بندر جاسک، چارک، رویدر، پل، تیاب و رودان (هرمزگان)، قلعه گنج (کرمان) و روستاهای اطراف آن توانسته است در طول یکسال با حضور پزشکان متخصص هم چون : اطفال، زنان، قلب، کلیه، چشم، ارتوپدی و عمومی برای درمان این هم‌وطنان دردمند گام مؤثری بردارد.

در سال گذشته با تدوین برنامه سالانه سفر گروه پزشکی و کادر درمانی متخصص به صورت ماهی دو بار، مجموعه 21 سفر و تعداد 267 نفر از پزشکان و کادر درمانی نیکوکار به ما دست یاری داده اند و به یاری محرومان شتافته‌اند. در این سفرها 26946 بیمار ویزیت شده و داروی رایگان دریافت کرده و 131 پرونده‌ی بیماران به مراکز درمانی ارجاع داده شده‌اند.

 

مشاهده تصاویر: