مسجد و مبارزه با فقر فرهنگی

نقش مسجد در مناطق دور افتاده روستایی و نقاط محروم با نقش و کارکرد مساجد در شهرهای بزرگ متفاوت است. در این مناطق مساجد فقط مکانی برای عبادت نیست بلکه مرکزی است برای تجمّع همبستگی تا همه پیروان اهل بیت علیهم السلام گرد هم آیند؛ پایه‌های دوستی و محبّت بین خود را مستحکم سازند و در تقویت باورهای فکری و اعتقادی و تقویت آگاهی های اجتماعی خود بکوشند. همچنین این نکته را نباید از نظر دور داشت که در برابر مساجد با شکوهی که دیگران با پول های ارسالی از کشورهای عربی می‌سازند، باید به ساخت مساجدی اقدام کرد که در وسعت و امکانات وزیبایی ظاهری، متناسب با شأن و عزّت شیعه ایرانی باشد.

از طرفی در شهرهای مرزی و دور افتاده، وجود یک فرد آگاه تربیت شده که با شرایط منطقه خو گرفته و با خلق و خوی مردم آشنا بوده و دائم در منطقه حاضر است، ضرورتی انکار ناپذیر است. چرا که علاوه بر تبلیغات ده ها شبکه ی ماهواره‌ای وهّابی و جدایی طلب، صدها مبلّغ از سایر کشورها عازم این دیار شده و به تبلیغ علیه مکتب اهل بیت (ع) می‌پردازند. از این روز ساخت و تجهیز مدارس علمیّه جهت تربیت نیروهای کارآمد بومی در کنار ساخت مساجد از اهمیتی مضاعف برخوردار می‌شود.

مؤسسه خیریه راه ایمان تاکنون 28 مسجد و 3 مدرسه علمیّه در مناطق مرزی جنوب کشور ساخته و 8 مسجد و 2 مدرسه علمیّه دیگر در حال ساخت دارد.