گزارش سفر گروه پزشکی مؤسسه به خرمشهر

گروه پزشکی مؤسسه پس از وقفه موقت فعالیت ها ( به دلیل شیوع بیماری کرونا) در 20 و 21 آذر ماه در خرمشهر و مرکز جراحی فخرالنساء به معاینه و ویزیت مردمان این دیار پرداخته است. در ادامه گزارش مفصل این سفر آورده شده است :

منطقه اعزام: خرمشهر- استان خوزستان
محل استقرار تیم: دی کلینیک فخرالنسا
همچنین لازم به توضیح است که این مرکز توسط دفتر مرجع بزرگ عالم تشیع حضرت آیت الله العظمی سیستانی ساخته و آماده بهره برداری گردیده است که در این سفر میزبان شایسته ای برای گروه پزشکی بودند.
در آینده نزدیک از ظرفیت های این مرکز جهت ارایه خدمات به مردم استان خوزستان به خوبی بهره مند خواهیم شد تا قدم مثبت دیگری در راستای رسالت خود برای خدمت رسانی به مناطق محروم برداریم.

1- در این سفر مجددا  خدمات ارایه عینک انجام شده است  که پس از اپتومتری دقیق توسط کارشناس محترم، انواع فریم های مختلف جهت انتخاب بیماران چشمی در اختیار آنان قرار می گرفت و به همراه شماره عینک مورد نیاز سفارش ساخت آن اخذ و جهت ساخت به تهران آورده شد.
نزدیک به 100 عینک در این سفر یه صورت رایگان در اختیار مردم عزیز قرار گرفت.
این عینکها در هر شماره ای که باشند با بهترین انواع لنزهای استاندارد ساخته و مجددا به منطقه ارسال خواهد شد.
2- طراحی و بکارگیری فرمهای جدیدی که در آن شرح حال کامل بیمار به همراه مشخصات آنان درج و جهت ایجاد سابقه برای هر مریض در سامانه موسسه ثبت خواهد شد.
هدف از این کار پیگیری وضعیت درمانی بیماران هر منطقه می باشد که در آینده با مراجعه مجدد به آن بتوان طرح درمان مناسب تری را برای این عزیزان ارایه نماییم.
3- استفاده از ظرفیت های کلینیک فخرالنسا خرمشهر که در بالا به آن اشاره شد در زمینه های جراحی و بستری بیماران.
4- تجربه مجدد ویزیت آنلاین که انجام این کار را به سمت اجرایی شدن هر چه بهتر آن سوق می دهد.
5- گزارش کمی از وضعیت ویزیت های صورت گرفته؛
در این سفر مجموعا 1021 ویزیت صورت گرفت که شرح آن به تفصیل ارایه می گردد.

پزشک عمومی 91
متخصص ارتوپدی 119
متخصص داخلی – گوارش 134
متخصص اطفال 93
متخصص زنان و مامایی 90
متخصص قلب- به همراه اکو و نوار قلب 90
اپتومتری 250
متخصص چشم 87

6- در این سفر مثل همیشه گروه پرستاری جهت امور تریاژ و غربالگری و همچنین گرفتن نوار قلب به ارایه خدمات پرداختند.
7- گروه دارویی نیز با وجود فشار بالای کاری با صبر و حوصله به تمام نسخه ها پاسخ داده و داروی رایگان در اختیار مردمان عزیز خرمشهری قرار دادند.

همچنین مؤسسه راه ایمان مجددا از تمام عزیزانی که در این سفر با وجود ریسک کرونا ما را یاری نموده و به جهت ارایه خدمت به مردمان محروم منطقه از هیچ کوششی مضایقه ننمودند کمال تشکر را داشته و از خداوند متعال برای همگی آرزوی صحت و سلامت و عاقبتی به خیر را مسالت می نماییم.